icon-search
icon-search

"Duit makan ada je, cukup-cukup..", Ibu Tekad Keluar Rumah Masa Covid

"Duit makan ada je, cukup-cukup..", Ibu Tekad Keluar Rumah Masa Covid

Penangan Covid  

—--------------------


Kisah ni terjadi masa PKP gelombang kedua kena dulu…


Ambil masa juga saya nak cerita kisah-kisah kehidupan saya dekat orang. Saya bukan tak nak story, tapi tu lah kawan yang sanggup dengar luahan hidup saya pun berapa kerat je   


Nak dijadikan cerita, saya ni single mother kena jaga dua orang anak. Sorang empat tahun, sorang lagi darjah 3.


Duit makan ada je, cukup-cukup. Bekas suami dengan saya berpisah dulu pun takde benci-benci ke apa. Alhamdulillah, dia masih bagi nafkah lagi..


Saya tak dapat nak dedahkan saya kerja apa, sebab biarlah rahsia hehe. Tapi, satu hari tu entah macam mana tah saya boleh terkena covid. 


Masa ni, saya memang tak fikir apa dah. Kiri kanan saya dengar orang meninggal sebab covid. Maklumlah, masa ni takde vaksin lagi…


Anak-anak semua kena juga mungkin berjangkit dengan saya, ya lah diorang mana sekolah. Saya yakin ianya datang 100 peratus daripada saya. 


Saya dan anak-anak tak dpt di hantar ke pusat kuarantin sebab penuh. Dia nasihatkan, duduk rumah dan update dekat mysejahtera je. Kalau ada perkara bahaya, baru call. 


Bekas suami ada call juga tanya, anak-anak macam mana. Kena hantar barang ke, saya terpaksa tipu cakap jiran-jiran baik hati. Diorang hantar makanan dekat saya. 


Bukan apa terpaksa tipu sunat, saya taknak mengharap bantuan dari dia dah. Saya kesian tengok dia dan tak nak ganggu kehidupan dia bersama keluarga baru semata-mata demi saya. 


Saya kena kuarantin selama 14 hari masa tu. Bayangkan hari ke lima saya dah pening barang dapur nak habis da   


Awal tu, ingatkan sempat bertahan… Tapi dah kalau duduk rumah, mana mahu tahan diri dari makan mi segera jeee.. anak-anak pun asyik mengadu menangis , nak makan benda lain. Hati ibu mana yang tak runtun tngk anak-anak bersedih kan


Sampaikan… saya dah nekad nak curi curi keluar rumah je pergi beli barang dapur. Takpe, gelang pink boleh disorok je   


Saya memang nekad malam tu walau apa pun terjadi, saya redha kalau kena tangkap. Saya tak sanggup tengok anak-anak kelaparan


Tapi malam tu juga, masa scroll telepon saya ni.. Ya Ampun, adakah ini hikmah disebalik saya redha awal-awal tadi ? hahahaha


Saya terjumpa satu post dekat facebook ni yang mana dia boleh hantar barangan dapur terus sampai depan rumah pada hari tu juga!


Dia siap buat package combo banyak banyak lagi. Harga pun saya tengok berpatutan… Saya rasa memang sesuai sangat, masa-masa pkp ni memang kena jimat sungguh..


Banyak jugak barang masuk cart ni hihi . sedar tak sedar , perbelanjaan saya dah cecah RM250 tapi delivery percuma kalau berbelanja RM250 dan keatas. So jimat lagi duit saya waktu tu..


So, dekat sini nak ucap thank you dekat Fresh Chicken Hub sebab selamatkan saya :)


https://www.freshchickenhub.com/


https://www.freshchickenhub.com/


https://www.freshchickenhub.com/



Older post

Your cart is currently empty.
Continue shopping